Sprekers
Eric Besselink
Iselinge
Eric Besselink studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde en Onderwijskunde, was leerkracht en directeur basisonderwijs in Wehl en is nu werkzaam op Iselinge Hogeschool te Doetinchem als projectleider van de Academische Werkplaats en projectleider van het
Eric Besselink
Eric Besselink studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde en Onderwijskunde, was leerkracht en directeur basisonderwijs in Wehl en is nu werkzaam op Iselinge Hogeschool te Doetinchem als projectleider van de Academische Werkplaats en projectleider van het
Gertrud Cornelissen
Gertrud Cornelissen is in mei 2016 gepromoveerd aan de Vrije Universiteit Amsterdam op de uitwerking van literaire gesprekken op de literaire competentie van leerlingen in het basisonderwijs.
Gertrud Cornelissen
Gertrud Cornelissen is in mei 2016 gepromoveerd aan de Vrije Universiteit Amsterdam op de uitwerking van literaire gesprekken op de literaire competentie van leerlingen in het basisonderwijs.
Carolien Frijns
Carolien Frijns (KU Leuven, Centrum voor Taal en Onderwijs) is recent gepromoveerd op een onderzoek naar tweedetaalverwerving bij kleuters. Het hoofddoel van haar onderzoek is een bijdragen aan (meer) gelijke onderwijskansen voor kwetsbare leerders in onz
Emy Koopman
Stichting Lezen
Emy Koopman is schrijver, onderzoeker en journalist. In september 2016 promoveerde zij cum laude aan de Erasmus Universiteit op het proefschrift Reading Suffering, over de effecten van literair lezen op empathie en reflectie. In diezelfde maand verscheen
Gerri Koster
Gerri Koster is werkzaam als nascholer/ontwikkelaar en Taalspecialist bij De Activiteit, het Landelijk Centrum voor Ontwikkelingsgericht Onderwijs in Alkmaar.
Monica Koster
Rondes:
Gerri Koster
Gerri Koster is werkzaam als nascholer/ontwikkelaar en Taalspecialist bij De Activiteit, het Landelijk Centrum voor Ontwikkelingsgericht Onderwijs in Alkmaar.
Jantien Smit
SLO
Jantien Smit is leerplanontwikkelaar taal bij SLO en houdt zich bezig met projecten rond taal in de vakken en het taalonderwijs aan meertalige en taalzwakke leerlingen.
Jantien Smit
SLO
Jantien Smit is leerplanontwikkelaar taal bij SLO en houdt zich bezig met projecten rond taal in de vakken en het taalonderwijs aan meertalige en taalzwakke leerlingen.
Anneke Smits
Windesheim
Anneke Smits werkt als associate lector voor het lectoraat Onderwijsinnovatie en ICT van Windesheim. Daarnaast werkt zij in het LIST en DENK! project en met Erna van Koeven in de leerkring Geletterdheid en Schoolsucces. De blog van de leerkring is te vind
Anneke Smits
Anneke Smits werkt als associate lector voor het lectoraat Onderwijsinnovatie en ICT van Windesheim. Daarnaast werkt zij in het LIST en DENK! project en met Erna van Koeven in de leerkring Geletterdheid en Schoolsucces. De blog van de leerkring is te vind
Anne Vermeer
Anne Vermeer was tot hij in 2016 met pensioen ging UHD Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de universiteit van Tilburg. Hij deed onderzoek en gaf onderwijs op het gebied van tweede-taalverwerving van en tweede-taalonderwijs aan kinderen.