"Formatief evalueren is het afschaffen van summatieve toetsen", “Formatief evalueren is cijferloos lesgeven”, “Formatief evalueren is altijd feedback geven”, “Ik gebruik rubrics dus ik doe aan formatief evalueren”. Zomaar enkele oneliners die je kunt lezen op sociale media of hoort in de wandelgangen van scholen. Dit soort opvattingen hebben grote invloed op hoe leraren en scholen formatief evalueren vormgeven. Maar kloppen deze opvattingen? Vaak gaat het om misconcepties. Het ontdekken van misconcepties en hier adequaat op inspelen is een cruciaal onderdeel van het vormgeven van formatief evalueren in de school en in de klas. Formatief evalueren vormgeven in je school en in je klas gestoeld op een misconceptie, zal niet effectief zijn. In deze workshop gaan we met elkaar op zoek naar de grootste misconcepties die jullie zien/ervaren en die de verandering naar formatief evalueren in je klas of je school kan bemoeilijken. Samen gaan we op zoek naar de manier waarop we deze misconcepties op een effectieve manier kunnen aanpakken.

Tijd en locatie

    • 14 van 30 plaatsen beschikbaar
    • 3 van 30 plaatsen beschikbaar