Programma BegeleidersNetwerk Rekenen-Wiskunde

  • Inloop
  • Welkom en toelichting op het programma
  • Presentaties (inclusief pauze)
  • Lunch
  • Meet the Speaker(s) ronde 1
  • Pauze
  • Meet the Speaker(s) ronde 2
  • Afsluiting
  • Inloop

  • Welkom en toelichting op het programma

    In de ochtend worden we ondergedompeld in drie presentaties van verschillende onderzoeken, naar aanleiding waarvan we in de middag verder van gedachten wisselen en discussiëren over de betekenis ervan voor ons werk en voor het onderwijs in bredere zin.

  • Presentaties (inclusief pauze)

  • Lunch

  • Meet the Speaker(s) ronde 1

    Er is gelegenheid tot vragen stellen en reflecteren op resultaten en conclusies. We praten samen verder over de betekenis ervan en de implicaties die dit heeft voor ons werk en het onderwijs in bredere zin.

    Keus uit:

    1. Rekenontwikkeling en rekengesprekken (Jarise Kaskens, Hogeschool Windesheim)
    2. Differentiëren bij rekenen-wiskunde (Marieke van Geel en Cindy Smienk – Otten, Universiteit Twente)
    3. Reken- en wiskundeonderwijs aan (potentieel) hoogpresterende leerlingen (Heleen Vinckemöller en Bauke Milo, Inspectie van het onderwijs)

  • Pauze

  • Meet the Speaker(s) ronde 2

    Er is gelegenheid tot vragen stellen en reflecteren op resultaten en conclusies. We praten samen verder over de betekenis ervan en de implicaties die dit heeft voor ons werk en het onderwijs in bredere zin.

    Keus uit:

    1. Rekenontwikkeling en rekengesprekken (Jarise Kaskens, Hogeschool Windesheim)
    2. Differentiëren bij rekenen-wiskunde (Marieke van Geel en Cindy Smienk – Otten, Universiteit Twente)
    3. Reken- en wiskundeonderwijs aan (potentieel) hoogpresterende leerlingen (Heleen Vinckemöller en Bauke Milo, Inspectie van het onderwijs)

  • Afsluiting

    Afsluiting met

    • Financiën en ondersteuning Begeleidersnetwerk (Albert Oving)
    • Mededelingen uit het netwerk en vanuit de advieswereld
    • Evaluatie, verloting en afsluiting