Deelnemers gaan in werkgroepen uiteen om te bespreken welke factoren helpen om de ontwikkeling van het curriculum op scholen tot een succes te maken. De uitkomsten geven zij mee aan leraren, schoolleiders en bestuurders. Ook doen ze aanbevelingen aan educatieve partijen die actief betrokken zijn bij curriculumontwikkeling in scholen: toetsontwikkelaars, lerarenopleiders, beleidsmakers, onderzoekers, PO-Raad, VO-raad, AVS, Onderwijscoöperatie, SLO en vertegenwoordigers van educatieve uitgeverijen, vakverenigingen en ondersteuningsinstanties. Hiertoe gaan tijdens de slotsessie leraren en schoolleiders in gesprek over de aanbevelingen met Paul Rosenmöller (VO-raad), Anko van Hoepen (PO-Raad), Petra van Haren (AVS), Joost Kentson (Onderwijscoöperatie), Jindra Divis (SLO), Annemarie Kaptein (EDventure), Stephan de Valk (GEU) en Alida Oppers (OCW).

Leraren en schoolleiders lichten de opbrengsten in deze plenaire slotsessie toe. Dagvoorzitter Sanne Tromp zoomt in op 6 praktijkvoorbeelden (3x po en 3x vo) en de aanbevelingen die op basis daarvan geformuleerd zijn. Na de toelichting van de rapporteurs zal de dagvoorzitter vervolgens een aantal bestuurlijk vertegenwoordigers vragen om inhoudelijk te reageren op de uitkomsten, met elkaar in gesprek te gaan, en hun visie ten aanzien van de praktijkvoorbeelden met de aanwezigen te delen. Tot slot zal ook kort de gelegenheid gegeven worden aan de zaal om te reageren.