Digitale geletterdheid (DG) is tegenwoordig net zo belangrijk als geletterdheid (taal). Een kind dat digitaal geletterd is, kan wijs omgaan met (sociale) media, apparatuur/apps, informatie op digitale bronnen en heeft kennis en vaardigheid in computational thinking (decompositie, patroonherkenning, abstraheren en algoritmes).

Maar hoe ga je hier op jouw school mee aan de slag op een manier die zoveel mogelijk aansluit bij het bestaande curriculum van het reken- en/of taalonderwijs? Daar sta je niet alleen voor.

SLO helpt om op school de volgende stap te nemen die aansluit bij het bestaande curriculum.

In deze interactieve presentatie bekijken we de DG-inhoudslijnen en onderzoeken samen ook waar de koppelingsmogelijkheden zitten in bestaande taal- en/of reken-wiskundemethoden. Verder maak je kennis met het visiespel rondom digitale geletterdheid.  Al met al een vol programma waarin ook voldoende ruimte is om met elkaar van gedachten te wisselen en de do's en de don'ts te bespreken.

Tijd en locatie

    • 70 van 100 plaatsen beschikbaar