Veel scholen willen aan de slag met formatief evalueren om de leerlingen meer eigenaarschap over hun eigen leren te laten nemen, leerlingen meer te motiveren en/of meer betekenisvol te laten leren. Maar welk gedrag laten leerlingen dan zien die eigenaarschap over hun eigen leren nemen? Die meer gemotiveerd zijn? Of die betekenisvol leren?

De FE-cyclus (Gulikers & Baartman) beschrijft wat de docent doet als deze formatief evalueren vormgeeft in de klas.

In deze workshop gaan we een leerling FE-cyclus maken. We delen leerlingcycli gemaakt door docententeams in het leernetwerk formatief evalueren, en iedereen gaat aan de slag met het zelf maken van een leerlingcyclus. Hierna weet je beter welk concreet gedrag jij van jouw leerlingen wilt gaan zien in de klas om samen formatief evalueren beter neer te zetten! Wil je alvast wat inspiratie op doen, lees deze blog over de leerlingcyclus!

Tijd en locatie

    • 68 van 100 plaatsen beschikbaar