Sessies:
- Taalgericht lesgeven met contextrijke werkvormen Koos van 't Hul
  In de workshop gaan we 3 manieren verkennen waarop u leerlingen talige ontwikkeling bij uw leerlingen kunt stimuleren in de les.

- Taal en rekenen in beroepsgerichte contexten Déde de Haan & Selma Mulder-Hiemstra
  Deze werkgroep gaat over het Europees project LaMaVoc, waarin we vorm geven aan taalgericht reken/wiskunde-onderwijs
  in beroepsgerichte contexten. We ontwerpen daarvoor les- en scholingsmaterialen in nauwe samenwerking met docenten.

- Vakgerichte schrijfvaardigheidstraining volgens Hochmann-methode Mirjam de Bruijne
  Met eenvoudige schrijfopdrachten, gekoppeld aan de vakinhoud, kun je leerlingen ondersteunen om de leerstof beter te verwerken en tegelijkertijd hun formuleervaardigheid enorm verbeteren.

- Inclusief natuur- en techniek-onderwijs in meertalige klassen (Noorwegen, Zweden en Nederland) Maaike Hajer, Suzanne van Norden, Gerald van Dijk & Jantien Smit
  Een workshop over lopend ontwerpgericht onderzoek naar het professionaliseren van leerkrachten in het toepassen van inclusieve strategieën in meertalige klassen. Het onderzoek richt zich op steun bij het begrijpen en produceren van taal die onderdeel uitmaakt van natuur en techniek (N&T).