Sessies:
- Lezen en schrijven om te denken en kennis op te bouwen Suzanne van Norden
    Kinderen lezen niet om te leren lezen, maar om ergens achter te komen. Ze schrijven niet om te leren schrijven, maar om hun gedachten te ordenen. Of niet?

- 'Zo heb ik nog nooit naar deze tekst gekeken'. Genreanalyse door hbo-vakdocenten Cindy Kuiper
    In deze bijdrage wordt ingegaan op een genreanalyse die een groep hbo-vakdocenten uitvoerde, als eerste stap op weg naar meer taalgericht vakonderwijs.

- Welke taalcompetenties hebben vakleraren nodig om geletterdheid te ontwikkelen bij leerlingen?
 
 Steven Vanhooren
  Alle leraren van alle vakken zetten tijdens hun werk tal van competenties in, waaronder hun taalcompetentie.
  De Nederlandse Taalunie werkt op dit moment aan een nieuw referentiekader
taalcompetenties van leraren.

- De effecten van een domeinspecifieke leesinstructie bij geschiedenis Johan van Driel & Jannet van Drie
    Historici stellen, al lezend, vragen aan een tekst. In deze bijdrage presenteer ik welke vragen dat kunnen zijn en wat toepassing in de les oplevert.