In een klas met diverse leerlingen kan het best lastig zijn om tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van alle leerlingen, ook aan die van de (hoog)begaafde leerlingen. Tijdens deze workshop behandelen we een aantal principes die gelden voor het onderwijs aan (hoog)begaafde leerlingen. Zo gaan we bijvoorbeeld interactief aan de slag met mindset, verwachtingen en motivatie én wisselen we ervaringen uit over hoe je (hoog)begaafde leerlingen kunt ondersteunen in de klas. Deze workshop is gebaseerd op de top 20 brochure, opgesteld door de APA en naar het Nederlands vertaald door de onderzoekswerkplaats POINT en de Radboud Universiteit.

 

Kim Smeets en Kim Lijbers zijn coördinator van en junior-onderzoeker bij de onderzoekswerkplaats POINT. In samenwerking met leerkrachten, pabo-docenten en andere onderzoekers doen zij onderwijsonderzoek naar o.a. (hoog)begaafdheid.

Media & Downloads

Tijd en locatie

    • 10 van 30 plaatsen beschikbaar
    • 17 van 30 plaatsen beschikbaar
  • Kim Lijbers

    Coördinator van en junior-onderzoeker bij de onderzoekswerkplaats POINT.
  • Kim Smeets

    Coördinator van en junior-onderzoeker bij de onderzoekswerkplaats POINT.