Deze workshop is voor po-docenten.

Jij wilt aan de slag gaan met formatief evalueren vraagt je af: Waar begin ik? Begin ik met toetsen, met werkvormen of werk ik aan eigenaarschap. En wanneer werk ik nou echt formatief? 
Wat ons betreft begin je met een duidelijke werkdefinitie én jouw les van maandagmorgen. Wij hanteren de definitie en cyclus van Gullikers & Baartman (2017), lichten die toe en gaan kort in op de verschillende associaties die jullie zelf al hebben met formatief evalueren. 
Vervolgens gaan we aan de slag met een concrete les. We geven een voorbeeld en laten zien hoe je een les zoals je die normaalgesproken zou geven, formatief kunt maken. Hierbij gebruiken we een denkraam, dat ons stap voor stap verder op weg helpt. 
Ook jij gaat tijdens de workshop aan de slag met het denkraam. Je vult dit in voor een “gewone” les. We hopen dat je vervolgens in je eigen praktijk aan de slag gaat met het denkraam. Laat je ons weten hoe de les daadwerkelijk is verlopen?

De workshop wordt gegeven door Fannie Teunissen, schoolleider i.o. op IKC Marang Angeren en coördinator leernetwerk Formatief Handelen in de regio Nijmegen e.o..
Pieter Gerrits, onderwijsadviseur op het gebied van formatief evalueren en leerplanontwikkelaar rekenen/wiskunde.
Beiden zijn zij betrokken bij het leernetwerk formatief evalueren in de regio Nijmegen.
Nicoline Tammes, leerkracht van IKC de Bosmark ontwikkelde het denkraam dat we gebruiken.

Tijd en locatie

    • vol
    • vol