Doelgroep: leerkrachten 10-14 scholen
Werkvorm: Onderzoeken en ontwerpen, stappenplan Kansen voor samenhang toepassen
Materiaal: o.a. voorbeeld lesmateriaal Kidsweek, stappenplan Kansen voor samenhang

Waar liggen de kansen voor 10-14 scholen om taal en/of rekenen vaker te combineren met wereldoriëntatie? Kansen zien én kansen pakken, daar gaat het om bij het leren combineren. In deze workshop ga je aan de slag met het stappenplan Kansen voor samenhang. Want, wat zijn de tips&tricks om tot goede samenhang te komen? Dat leer je in deze workshop. 

Sinds 2019 is SLO met meerdere scholen aan de slag met samenhang in het primair onderwijs. Op deze 10-14 conferentie trekken we onze kennis en kunde door naar onderbouw vo. Waar liggen de kansen op 10-14 scholen? En hoe zorg je ervoor dat je de doelen van wereldoriëntatie met taal en/of rekenen goed combineert?

Wij zijn Pieter Gerrits, rekenspecialist en onderwijsontwikkelaar, en Karianne Djoyoadhiningrat-Hol, expert natuur, wetenschap en techniek, van de SLO. In deze workshop willen we jou in beweging brengen om taal en/of rekenen vaker te combineren met wereldoriëntatie in je eigen klas. Ontdek hier onze tips&tricks in een snelkookpan, door praktisch zelf aan de slag te gaan. 
Dat betekent zelf kansen voor taal en/of rekenen opduikelen in een les onderzoeken. En leren kansen te pakken bij het ontwerpen van bijvoorbeeld een flatgebouw. Je gaat in groepjes aan de slag met een experiment, een ontwerp of voorbeeldlesmateriaal. Zowel vooraf, tijdens als achteraf ga je na welke kansen voor taal en/of rekenen zich tijdens deze les voordoen. En, hoe dat zich verhoudt tot de doelen die gesteld zijn voor taal en rekenen.  
Aan het einde van deze workshop zie je sneller kansen voor taal en rekenen bij wereldoriëntatie én durf je deze kansen gemakkelijker te pakken.
 

Tijd en locatie

    • 5 van 15 plaatsen beschikbaar