SLO ziet het curriculum als een belangrijk fundament van goed onderwijs. Dat fundament rust op nóg weer een fundament: de leraar, die er onderwijs van maakt. In dit symposium, dat geheel online gehouden wordt, kijken we naar de relatie tussen het curriculum dat de leraar vorm geeft en het formele curriculum dat op papier staat. We doen dat aan de hand van het promotieonderzoek van SLO-collega Maarten Pieters, die kijkt naar de lespraktijk van natuurkundeleraren en de invloeden op hun werk die zij beschrijven. Van de ideeën uit projecten en vernieuwingen van examen­programma's sinds de jaren 70 is veel herkenbaar. Deze studie helpt om de wederzijdse invloed tussen de praktijk van leraren en het formele curriculum te begrijpen en zo sterk mogelijk te maken. Casus is natuurkundeonderwijs, de vragen en conclusies zijn voor meer vakgebieden interessant.

Locatie

DIGITAAL

Contactpersoon

Evelien Veltman

Tarieven

  • gratis: € 0

Betaling mogelijk via:

  • iDEAL
  • MasterCard
  • Visa