Het volgen van een technisch leesmethode wordt door veel leerlingen (en leerkrachten) best saai gevonden. Het kost een hoop tijd en het levert vaak weinig op voor de leesontwikkeling.

Door gebruik te maken van rijke en aansprekende teksten wordt de betrokkenheid enorm vergroot. Zeker wanneer je thematisch werkt en hier een passende tekst bij zoekt. Naast het technisch lezen werk je bij het tekstlezen ook aan andere vakgebieden, denk aan woordenschat, wereldoriëntatie en mondelinge taalontwikkeling.  

Linda deelt haar ervaring met het lezen en bespreken van teksten in groep 3/4 en geeft praktische tips hoe jouw school hier ook op korte termijn mee aan de slag kan gaan.  

Linda Willemsen is het gezicht achter de website klasvanjuflinda.nl en zet zich in voor spelenderwijs leren in de middenbouw. Haar ervaring gebruikt ze o.a. om andere leerkrachten op dit gebied te inspireren. Daarnaast houdt ze zich bezig met auteurswerk en het ontwikkelen van lesmaterialen.

Tijd en locatie

    • vol